Δραστηριότητες μετά το Βιβλίο: 40 Κάρτες που Ενισχύουν τη Φιλαναγνωσία στην Πράξη
- Αυτενέργεια
- 25 Οκτ 2022
- διαβάστηκε 2 λεπτά
Έγινε ενημέρωση: 23 Ιουλ

Η ανάγνωση ενός βιβλίου στην τάξη δεν χρειάζεται να τελειώνει με… το τελευταίο κεφάλαιο! Είναι η αρχή για συζήτηση, δημιουργικότητα, καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και –φυσικά– ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Αν αναρωτιέστε πώς να συνεχίσετε μετά την αφήγηση μιας ιστορίας ή την ολοκλήρωση ενός παραμυθιού, σας έχω τη λύση: Κάρτες δραστηριοτήτων με ερωτήσεις κατανόησης και γραπτού λόγου, κατάλληλες για μικρούς αναγνώστες που θέλουν να γίνουν μεγάλοι στοχαστές!
Μικρές ιδέες, μεγάλη διάρκεια!
Εκτυπώστε, πλαστικοποιήστε και φυλάξτε τις κάρτες στο ράφι φιλαναγνωσίας της τάξης. Θα δείτε πόσο συχνά θα τις ζητούν οι ίδιοι οι μαθητές σας!
📥 Δείτε το υλικό εδώ:👉 Σύνδεσμος για το αρχείο
Εάν σας ενδιαφέρει να διαβάσετε περισσότερα για δραστηριότητες φιλαναγνωσίας πατήστε εδώ:
Τι περιλαμβάνει το υλικό;
✔️ 40 κάρτες δραστηριοτήτων
✔️ Ερωτήσεις διαβαθμισμένης δυσκολίας
✔️ Δραστηριότητες γραπτού λόγου και μονολεκτικής απάντησης
✔️ Ιδανικό για ατομική, ομαδική ή ολομελειακή χρήση
✔️ Κατάλληλο για Δημοτικό – προσαρμόζεται εύκολα ανάλογα με την τάξη

Ιδέες για αξιοποίηση στην τάξη:
Ομαδική εργασία: Χωρίστε την τάξη σε ομάδες και δώστε σε κάθε ομάδα διαφορετικές κάρτες. Ζητήστε τους να απαντήσουν προφορικά ή γραπτά, και να παρουσιάσουν τις σκέψεις τους.
Ελεύθερη επιλογή: Στρώστε τις κάρτες σε έναν «σταθμό φιλαναγνωσίας» και αφήστε κάθε μαθητή/τρια να διαλέξει αυτές που του/της τράβηξαν περισσότερο την προσοχή!
Ατομική ενίσχυση: Δώστε σε κάθε παιδί μία ή περισσότερες κάρτες, ανάλογα με το επίπεδο και τις ανάγκες του, και δουλέψτε πάνω σε πιο εξατομικευμένες απαντήσεις.
Δραστηριότητα επανάληψης ή αξιολόγησης: Οι κάρτες μπορούν να αξιοποιηθούν και μετά από την ολοκλήρωση ενός project ή ενός κύκλου βιβλίων για να δούμε τι έχει μείνει από την εμπειρία.
Βιβλιογραφία για δραστηριότητες φιλαναγνωσίας που μπορεί να σε ενδιαφέρει:
Duke, N. K., & Pearson, P. D. (2002). Effective practices for developing reading comprehension. In A. E. Farstrup & S. J. Samuels (Eds.), What research has to say about reading instruction (pp. 205–242).
OECD (2002). Reading for Change: Performance and Engagement across Countries. Results from PISA 2000. Paris: OECD Publishing.