top of page

5 Μοντέλα Πολλαπλασιασμού που Πρέπει να Διδάξετε στους μαθητές

Έγινε ενημέρωση: 2 Σεπ


ree

Η εκμάθηση του πολλαπλασιασμού είναι μια από τις πιο δύσκολες στη διδασκαλία των μαθηματικών. Σύμφωνα με έρευνες η κατανόηση εκ μέρους των μαθητών/τριών του τι σημαίνει πολλαπλασιασμός μπορεί να οδηγήσει στην ευκολότερη εμπέδωσή του.


Γι' αυτο,πριν ζητήσουμε από τα παιδιά να απομνημονεύσουν την προπαίδεια, καλό θα ήταν να περάσουμε από ένα στάδιο εμπέδωσης του τι σημαίνει πολλαπλασιάζω, με τη βοήθεια συγκεκριμένων μοντέλων.


Έχω ετοιμάσει κάρτες με αυτά τα μοντέλα και μπορείτε να τα βρείτε εδώ, εάν θέλετε να τα έχουν οι μαθητές στο τετράδιό τους και να τα βρίσκουν ανά πάσα στιγμή!


ree


1.Ίσες ομάδες

Αυτό είναι ίσως το πιο βασικό μοντέλο πολλαπλασιασμού. Βοηθά πραγματικά στην ενίσχυση της έννοιας του πολλαπλασιασμού ως μια συλλογή ίσων ομάδων. Ο πρώτος παράγοντας στον πολλαπλασιασμό λέει πόσες ομάδες υπάρχουν. Οι μαθητές/τριες σχεδιάζουν έναν κύκλο για κάθε ομάδα. Ο δεύτερος παράγοντας λέει στους μαθητές πόσα αντικείμενα υπάρχουν σε κάθε ομάδα. Μπορούν να σχεδιάσουν Χ μέσα σε κάθε έναν από τους κύκλους. Οι μαθητές/τριες μπορούν να μετρήσουν κάθε Χ, να παραλείψουν την μέτρηση των κύκλων ή να κάνουν επαναλαμβανόμενη πρόσθεση για να βρουν το γινόμενο.


ree

2. Αριθμητικοί Δεσμοί

Αυτό το μοντέλο σχεδιάζεται ευκολότερα επειδή ο μαθητής/η μαθήτρια χρησιμοποιεί αριθμούς αντί για X. Ωστόσο, αυτό το μοντέλο είναι λίγο πιο αφηρημένο και τα παιδιά μπορεί να χρειαστούν περισσότερο χρόνο για να μεταβούν σε αυτό το μοντέλο. Ο μεγάλος κύκλος αντιπροσωπεύει το σύνολο ή το προϊόν. Κάθε ένας από τους μικρότερους κύκλους αντιπροσωπεύει ένα μέρος ή μια ομάδα. Ο αριθμός μέσα στον μικρό κύκλο αντιπροσωπεύει τον αριθμό μέσα σε κάθε ομάδα.


ree

3. Διάγραμμα ή μπάρα

Αυτό είναι είναι ένα καταπληκτικό μοντέλο. Συνήθως γίνεται το αγαπημένο των μαθητών/τριών, γιατί μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού. Είναι, επίσης, ένας καλό εργαλείο μοντελοποίησης κλασμάτων. Ολόκληρη η μπάρα αντιπροσωπεύει το σύνολο ή το προϊόν. Στη συνέχεια, η μπάρα χωρίζεται σε ίσες ομάδες. Ο αριθμός μέσα σε κάθε κουτάκι αντιπροσωπεύει το μέγεθος κάθε ομάδας ή μονάδας.


ree

4.Πίνακας

Οι πίνακες πραγματικά βοηθούν τους/τις μαθητές/τριες να κατανοήσουν καλύτερα πώς και γιατί λειτουργεί το διάγραμμα πολλαπλασιασμού. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι τα παιδιά πρέπει να σχεδιάσουν όλα τα X και μερικές φορές το κάνουν λίγο τσαπατσούλικα. Ο πρώτος παράγοντας λέει στα παιδιά πόσες ομάδες ή σειρές να σχεδιάσουν. Ο δεύτερος παράγοντας λέει πόσοι είναι σε κάθε ομάδα. Όταν είναι όλα σχεδιασμένα, οι μαθητές/τριες μπορούν να παραλείψουν να μετρήσουν τις σειρές για επίλυση.


ree

5. Αριθμητική Γραμμή

Μια αριθμητική γραμμή τείνει να είναι λίγο πιο αφηρημένη από τα άλλα μοντέλα. Μου αρέσει όμως να το χρησιμοποιώ. Ο πρώτος αριθμός λέει στο παιδί πόσα άλματα θα κάνει. Ο δεύτερος παράγοντας λέει στον μαθητή πόσο μεγάλο θα είναι κάθε άλμα.


ree

Τρόποι χρήσης για τα μοντέλα πολλαπλασιασμού:

  • Εκτυπώστε τις παραπάνω κάρτες για κάθε μαθητή/τρια. Προσθέστε τις μέσα στο τετράδιό τους, μέσα στο τσεπάκι, όπως φαίνεται στη φωτογραφία. Τα παιδιά θα μπορούν να χρησιμοποιούν όποτε θέλουν ένα από τα μοντέλα για να βρουν το αποτέλεσμα ενός πολλαπλασιασμού.


  • Χρησιμοποιήστε τα μοντέλα για να τα προβάλλετε σαν διαφάνειες στην ολομέλεια της τάξης και να εξηγήσετε τις συγκεκριμένες στρατηγικές πολλαπλασιασμού. Θα δείτε το επίπεδο της κατανόησης των μαθηματικών να αυξάνεται σημαντικά με τη συστηματική χρήση των μοντέλων!


  • Μπορείτε να προσθέσετε, επίσης, αυτά τα σημαντικά μοντέλα στην μαθηματική εργαλειοθήκη των μαθητών/τριών σας, ώστε αυτοί να έχουν ένα σημαντικό βοήθημα κάθε φορά που κάνουν ή ελέγχουν έναν πολλαπλασιασμό. Παροτρύνετε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν όποια στρατηγική θέλουν, τους αρέσει ή τους βολεύει!


bottom of page